Wiadomości

Żubrówka z tytułem Vodka Brand Champion magazynu „The Spirits Business”

Poniedziałek, 29 czerwca 2015
Żubrówka – czołowa marka wódki na rynku polskim oraz eksportowym – została po raz drugi z rzędu wyróżniona przez znany magazyn branżowy „The Spirits Business”. Otrzymała tytuł „Vodka Brand Champion” dla najszybciej rozwijającej się marki wódki na całym świecie!
Z ubiegłoroczną łączną sprzedażą 5,2 miliona 9-litrowych opakowań oraz 18%* wzrostem rok do roku, Żubrówka znalazła się na czwartym miejscu w rankingu światowych wódek, ustępując jedynie markom Smirnoff, Absolut oraz rosyjskiej wódce Piat’ Ozier.

Komentując sukces Żubrówki, międzynarodowi eksperci rynków alkoholowych podkreślili, iż w ciągu ostatnich pięciu lat, polska wódka zwiększyła sprzedaż o blisko 4 miliony 9-litrowych opakowań, stając się tym samym czwartą marki wódki na świecie.

„Na sukces Żubrówki złożył się doskonały rezultat osiągnięty przez Żubrówkę Białą, lidera rynku w Polsce, legendarną Żubrówkę Bison Grass, jak również „najmłodszego żubra w stadzie”, czyli wprowadzonej na rynek w ubiegłym roku Żubrówki Złotej” – powiedział Monzer Elabrashy, Dyrektor Generalny CEDC, producenta marki Żubrówka. „Tytuł Vodka Brand Champion cieszy nas tym bardziej, że osiągnęliśmy go w momencie bardzo trudnym dla polskiego rynku i całej branży alkoholi mocnych; w sytuacji, gdy nasi główni konkurenci zanotowali znaczące spadki”.

Oprócz Żubrówki, w przygotowanym przez „The Spirits Business” zestawieniu „milionerów” znalazły się również inne wiodące marki wódek CEDC: Soplica oraz Żytniówka – debiutująca w zestawieniu z imponującym, blisko 60%* wzrostem sprzedaży rok do roku. 

Z innych polskich wódek, w rankingu uwzględniono również Żołądkową Gorzką (11 miejsce), Krupnik (12 miejsce), Sobieski (22 miejsce) oraz Wyborowa (28 miejsce).

700.jpg

*Źródło: „The Spirits Business”, Vodka Brand Champions 2015, sprzedaż w 9L opakowaniach.

Pełny ranking „The Spirits Business”.




tagi: Żubrówka , Vodka Brand Champion , magazynu , The Spirits Business , ,