Wywiady

Hochland na fali sukcesu

Środa, 17 czerwca 2015 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 06/112. Czerwiec 2015
Przez cały okres swojego istnienia Hochland pozostaje firmą rodzinną, której głównymi udziałowcami są rodziny założycieli spółki. Aktualnie Grupa Hochland zatrudnia około 4200 pracowników w ośmiu krajach i osiąga łączne obroty na poziomie 1 mld euro. Polska jest niezwykle ważnym rynkiem w strategii firmy. Z Jackiem Wyrzykiewiczem PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska na temat minionych 20 lat i najbliższych planów firmy – rozmawia Monika Dawiec.
Co składa się na sukces firmy Hochland?

Swój sukces rynkowy firma zawdzięcza przede wszystkim kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu w produkcji serów, ale także innowacjom marketingowym, wykorzystywaniu nowoczesnych technologii i rygorystycznemu przestrzeganiu zasad produkcji, które gwarantują najwyższą jakość produktów.

Jaka jest historia firmy?

Historia Hochland w naszym kraju sięga końca lat osiemdziesiątych. Przemiany ustrojowe w Polsce otworzyły rynek dla wyrobów importowanych, szczególnie z krajów Unii. Spółka Hochland Polska Sp. z o.o. została powołana do życia 23 grudnia 1993 roku w Ciechanowie. Po wielomiesięcznym poszukiwaniu w całym kraju obiektu produkcyjnego do wydzierżawienia, ostatecznie zdecydowano o budowie zakładu przetwórczego w Kaźmierzu pod Poznaniem. W 1995 roku uruchomiono produkcję opartą na polskim surowcu, silnej kadrze i sprawdzonej technologii.
W 1997 roku uruchomiono w Polsce produkcję serka puszystego Almette, który stał się szlagierem na rynku krajowych produktów. Almette stworzyła i rozwinęła kategorię serów puszystych w Polsce.

Dlaczego Polacy kochają sery Hochland?

Wysoka jakość produktów i umiejętny marketing, który sprawił, że Polacy pokochali sery marki Hochland, istotnie przyczyniły się do wzrostu sprzedaży i skali produkcji. Do portfela marek dostępnych w Polsce należą najpopularniejsze sery – Hochland, Almette, Valbon czy Piato. Na tle innych producentów serów w Polsce – Hochland Polska wyróżnia się strategicznym podejściem do konsumenta. Wszystkie sery Hochland mają jeden wspólny mianownik: bardzo wysoką jakość i co za tym idzie, doskonałe walory smakowe. Różnicują je rodzaje, smaki, formy, opakowania i ceny.

Czy Hochland to silna marka na rynku?

Marka Hochland – to nie tylko najsilniejsza marka serowa, ale jedna z najsilniejszych marek w Polsce. Według badania BAV badającego ponad 1500 marek w Polsce, Hochland jest na 11 miejscu. Należy pamiętać, że w portfolio są również tak silne ikony, jak Almette czy Valbon.

Czy Hochland współpracuje bezpośrednio z dostawcami mleka?

Tak, Hochland Polska charakteryzuje unikalny model współpracy z szeroką i bardzo stabilną bazą ponad 700 lokalnych kooperantów, od których zakład w Węgrowie bezpośrednio skupuje surowiec do produkcji serów. Gwarantuje to najwyższy poziom kontroli nad jakością wykorzystywanego mleka, a jednocześnie umożliwia bardziej zrównoważony rozwój lokalnej gospodarki. Rolnicy dostarczający surowiec do zakładu Hochland mogą ponadto liczyć na rozbudowany system kredytów, dzięki którym mogą modernizować gospodarstwa i zwiększać produkcję.

Czy innowacje są w centrum uwagi firmy?

W ostatnich kilkunastu miesiącach wprowadziliśmy na rynek wiele nowości, których celem jest rozwój kategorii sera i najbardziej znanych marek: Hochland, Almette i Valbon. Polacy kochają dobre jedzenie, a Hochland wpisuje się w ten trend już od 20 lat. Dzięki konsekwentnej strategii przez dwie dekady udało nam się zbudować nie tylko jedną z najbardziej rozpoznawanych marek w Polsce, ale także stabilną firmę dającą zatrudnienie blisko tysiącu osób oraz wielu lokalnym dostawcom. Możemy z dumą powiedzieć, że Hochland zmienił oblicze polskiego sektora wytwórstwa sera. Bardzo dziękujemy za docenienie naszego wkładu w rozwój mleczarstwa w Polsce i tegoroczne wyróżnienie – Jubileuszowy Złoty Paragon.

Dziękuję za rozmowę.


tagi: Jacek Wyrzykiewicz , Hochland , wywiad ,