Wiadomości

Takiego trunku w Polsce jeszcze nie było!

Środa, 20 maja 2015 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 05/111. Maj 2015
O nowym, lekkim Fruits and Wine, który podbił serca Francuzów oraz trendach na polskim rynku alkoholowym – opowiada Beata Piskorska, Brand Manager, Sobieski Sp. z o.o. – w rozmowie z Moniką Dawiec.
Konsumenci poszukują na rynku alkoholi nowych smaków. Trend ten sprzyja rozwojowi segmentu trunków lżejszych. Co na to spółka Sobieski?

Na rynku obserwujemy trend poszukiwania przez konsumentów niskoalkoholowych produktów. Dlatego rozszerzamy swoje portofilio o takie trunki. Nowością, którą obecnie wprowadzamy na rynek jest Fruits and Wine. To numer jeden w swojej kategorii we Francji – w 2014 roku sprzedaż tego produktu wyniosła 12 mln butelek. Czerpiąc z doświadczeń rynku francuskiego postanowiliśmy zaszczepić ten trend również na rynku polskim.

Proszę przybliżyć naszym Czytelnikom trunek Fruits and Wine.

Fruits and Wine to wyjątkowo orzeźwiające połączenie wina z sokami owocowymi. Wprowadzamy cztery warianty smakowe Fruits and Wine: Grapefruit Rose Wine – połączenie różowego wina z sokiem grejpfrutowym, White Sangria – połączenie białego wina z sokiem pomarańczowym (oraz przyprawami, m.in. goździkami i cynamonem), Apple White Wine – połączenie białego wina z sokiem jabłkowym oraz Raspberry Red Wine – połączenie czerwonego wina z maceratem malinowym. Wszystkie smaki, oprócz White Sangria, która ma 8,5%, zawierają 7% alkoholu. Fruits and Wine są idealną odpowiedzią na zapotrzebowanie na rynku. Do tej pory takiego produktu w Polsce nie było! Serca Francuzów trunek ten zdobył swoim wyjątkowym, bogatym, orzeźwiającym i zbalansowanym smakiem, idealnie łączącym wino z sokami owocowymi.

Czy coś nowego pojawi się jeszcze na rynku?

Oprócz Fruits and Wine, które jest odpowiedzią na trend poszukiwania niskoprocentowych alkoholi, wprowadzamy również nowy produkt w kategorii whisky. William Peel to szkocka whisky, która pochodzi ze znanego z produkcji whisky regionu w Szkocji – Highlands. Warunki tam panujące pozwalają na wytwarzanie whisky o doskonałych walorach smakowych. William Peel to whisky stworzona z wyjątkowego doboru mieszanki 18 zbóż, przechowywana przez przynajmniej trzy lata w dębowych beczkach, dająca na koniec idealnie zrównoważony smak z lekką owocową nutą. Na największych europejskich rynkach William Peel jest wybierany przede wszystkim ze względu na smak. Konsumenci oceniają go jako wyjątkowy, przyjemny i bogaty. Smak, po który warto sięgnąć i do którego się wraca.

Rynek whisky w Polsce w ciągu ostatnich lat znacznie wzrósł. Oprócz lekkich trunków, poszukujemy także tych z półki premium. Dlaczego?

Rynek whisky w Polsce nadal wykazuje tendencję rosnącą. Nie jest to już tak dynamiczny wzrost jak kilka lat temu, ale nadal rynek się rozwija zarówno ilościowo, jak i wartościowo. Konsumenci coraz częściej sięgają po whisky jako alternatywę do innych mocnych alkoholi. Wybierają wtedy whisky z segmentu mainstream, w którym pozycjonowany będzie również Willam Peel. Konsument otrzymuje wysokiej jakości szkocką whisky za rozsądną cenę. Oczywiście jest pewna grupa osób, które traktują whisky jako pewnego rodzaju inwestycję, są w stanie przeznaczyć na jej zakup większą pulę pieniędzy.  Poszukują wówczas produktów z segmentu premium.

Jakie wsparcie w handlu będą miały nowe produkty?

Zarówno Fruits and Wine, jak również whisky William Peel będą wspierane w punktach sprzedaży. Dla obydwu produktów – planujemy wprowadzenie do placówek handlowych materiałów POS, dodatkowych ekspozycji oraz możliwości degustacji trunków. Będziemy również szeroko informować o nowościach w prasie handlowej. Zależy nam na dotarciu do jak największej grupy naszych klientów oraz odbiorców.

Dziękuję za rozmowę.



tagi: Beata Piskorska , Sobieski , Fruits and Wine , wywiad ,