Wywiady

Rozmowa z Arturem Błasikiem, Dyrektorem ds. Rozwoju, Zakład Przetwórstwa Mięsnego GROT

Wtorek, 19 maja 2015 Autor: Tomasz Pańczyk, HURT & DETAL Nr 05/111. Maj 2015
O rozwoju firmy, wysokiej jakości produktów oraz pozycji na rynku opowiada Artur Błasik, Dyrektor ds. Rozwoju, Zakład Przetwórstwa Mięsnego GROT w rozmowie z Tomaszem Pańczykiem, Redaktorem Naczelnym Hurt & Detal.
Jak na przestrzeni 25 lat działalności rozwijała się firma GROT oraz jakie wartości przyświecały rozwojowi biznesu?

Zakład Przetwórstwa Mięsnego GROT powstał 13 grudnia 1990 roku na obrzeżach łódzkiej aglomeracji miejskiej w Starowej Górze.
Już od pierwszych dni firma stawiała na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produktów oraz zadowolenie klientów. Rosnący popyt na produkty firmy i znakomicie postrzegana jakość wpłynęły na decyzję o rozbudowie Zakładu. W 1999 roku powstał nowoczesny obiekt. Głównym kanałem dystrybucji były własne sklepy firmowe, których ilość stale rosła. Oprócz smacznych i wysokiej jakości wędlin naszym klientom mogliśmy zapewnić odpowiednie standardy zakupów,  jakie spełniają wyspecjalizowane, nowocześnie wyposażone własne delikatesy mięsne. Z uwagi na duże zainteresowanie naszymi produktami, podjęliśmy współpracę z podmiotami zewnętrznymi tworząc sieć sklepów franczyzowych. Po czterech latach działalności Zakładu, przy dynamicznie rozwijającej się produkcji, zaszła konieczność kolejnej jego rozbudowy z jednoczesnym pełnym dostosowaniem warunków technicznych, sanitarnych i technologicznych do wymogów weterynaryjnych Unii Europejskiej. Rozbudowę zakończono w lipcu 2004 r.
W styczniu 2012 roku z kolei, uruchomiliśmy nowoczesny Zakład Produkcji Żywności Wygodnej, w którym produkujemy kulinaria: pierogi, kluski, krokiety, kotlety. Możemy się pochwalić tym, że wszystkie produkty kulinarne są bez konserwantów. Dodatkowo została wprowadzona nowa kategoria produktów – gotowe dania obiadowe – trafiająca do sprzedaży w sieci sklepów firmowych oraz franczyzowych. Przez te lata przede wszystkim kładziony był nacisk ze strony właściciela na jakość, począwszy od produktu, poprzez standard sklepu, komunikację marketingową, po standard obsługi.

Jaką pozycję posiadacie na rynku mięsnym i wędliniarskim w Polsce?

Skupiamy się przede wszystkim na tym, by nasze produkty były najwyższej jakości. Komunikujemy to również do klienta, podkreślając, że w naszej ofercie posiadamy produkty bez konserwantów, bez dodatku glutenu, fosforanów czy sztucznych barwników, natomiast z dodatkiem naturalnych przypraw. Jeżeli chodzi o zasięg, działamy w województwie łódzkim i mazowieckim – tam mamy sieć sklepów firmowych i franczyzowych. W ubiegłym roku otworzyliśmy 12 punktów, plan na ten rok jest bardzo podobny – chcemy otworzyć 10 kolejnych delikatesów mięsnych. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy projekt z Biedronką oraz współpracę z Makro i Ikeą. Próbujemy również z innymi sieciami, nie mniej jednak jest to proces, który wymaga czasu, znalezienia produktu i pomysłu. Mamy nowe projekty, których na rynku nie ma, pracujemy nad nimi i będziemy próbowali w przyszłości się nimi pochwalić.

Co wpłynęło na decyzję o utworzeniu zakładu produkcji żywności wygodnej?

 Staramy się dopasować portfolio do naszego konsumenta. Klient przychodząc do nas może kupić wędlinę i mięso, ale również dania gotowe, surówki, czy sałatki. Jako społeczeństwo, pracujemy coraz dłużej i często nie mamy czasu na gotowanie codziennych obiadów. Naszym klientom proponujemy produkty kulinarne, których przygotowanie zajmuje tylko kilka minut, a jakość i smak, dorównuje tym, przyrządzonym w domu. Przepisy czerpiemy z tradycyjnej kuchni polskiej wzbogacając je o sprawdzone receptury. W kategorii dań gotowych oferujemy dodatkowo produkty w słoikach pod własną marką „Beczka Grotowska”. Uzupełniliśmy ladę również o wybrany asortyment serowy, oferujemy ponadto wyselekcjonowane produkty bez konserwantów – np. makarony. Firma podejmując taką decyzję chciała przede wszystkim obsłużyć swojego klienta własnym, zaufanym produktem.

Przed nami sezon grillowy, jakie produkty zaoferujecie w tym roku?

W branży mięsnej ciężko wymyślić nowe, innowacyjne produkty, więc na pewno pójdziemy w kierunku produktów odróżniających nas od konkurencji. Co roku mamy pewne akcje dedykowane pod sezon grillowy. W tym roku chcemy zaproponować klientom produkty bez konserwantów. „Pod hasłem Stop azotynom na grilla!”

W jaki sposób wspieracie swoje produkty w handlu?

W każdym miesiącu mamy akcje marketingowe, bo dbamy o to, żeby konsument o nas nie zapomniał. Dedykujemy nasze działania bezpośrednio do klienta, a mianowicie foldery, gazetki, billboardy, radio – tu aktywnie uczestniczymy w rynku medialnym w województwach, w których działamy.

Podsumowując, jakie są produkty firmy GROT?

Wędliny i wyroby kulinarne firmy GROT to produkty najwyższej jakości, smaczne i bezpieczne. Nasza oferta skierowana jest do osób wybierających produkty bez konserwantów, fosforanów, glutaminianu sodu, z dodatkiem naturalnych przypraw – takie są właśnie produkty GROT.

Dziękuję za rozmowę.



tagi: Artur Błasik , Dyrektor , Zakład Przetwórstwa Mięsnego Grot , rozwój firmy , wysoka jakość , pozycja na rynku ,