Wiadomości

Peklimar i Polonus – Ważna konsolidacja na polskim rynku spożywczym

Wtorek, 05 maja 2015
Właściciele i Członkowie Zarządów firm Peklimar Sp. z o.o. oraz Polonus Sp. z o.o. podjęły decyzję o wejściu na formalną ścieżkę zmierzającą do pełnej integracji obydwu spółek, co oznacza w praktyce zamiar połączenia obu przedsiębiorstw w jeden podmiot.
Takie przedsięwzięcie wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na koncentrację podmiotów branżowych jakimi są Peklimar i Polonus. Aktualnie oczekujemy na stosowną decyzję Urzędu. Aktem formalnym, na tym etapie, jest podpisany w dniu 30 kwietnia 2015 roku przez obie strony kontraktu, list intencyjny określający zamiary, cele, a także harmonogram działań. Należy to mocno podkreślić, że na tym etapie są to zamierzenia, a nie fakty dokonane. Swoista „mapa drogowa” przedsięwzięcia.

Motywem, który skłania dwie prywatne firmy mięsne dotychczas konkurujące ze sobą, o porównywalnej wielkości i obie w dobrej kondycji finansowej, jest świadomość nieuchronnych i coraz dynamiczniej przebiegających procesów globalizacyjnych. Jako zarządzający poważnymi podmiotami przede wszystkim musimy dbać o pełną zdolność konkurencyjną naszych przedsiębiorstw. Uznajemy, że konsolidacja, a więc nowy, większy potencjał i efekt synergii dostarcza nowych argumentów rynkowych. Nie bez znaczenia dla nas jest fakt, że to pierwsza prawdziwie „polska” integracja kapitału w przetwórstwie mięsa. O takich procesach mówiono już od kilku lat, ale dopiero dzisiaj stają się one faktem. To zapewne jedna z najefektywniejszych dróg do zapewnienia przyszłości polskim rodzinnym biznesom średniej wielkości.

Mamy odwagę stwierdzić, że Peklimar, za którym stoi dwudziestopięcioletnia tradycja – właśnie obchodzimy rocznicę - zyskuje nową, niepowtarzalną szansę uczestnictwa w niezwykle ambitnym, ale także realnym projekcie z ogromnymi szansami na sukces.

Partnerstwo z Polonusem jest dla nas prawdziwie nobilitujące, prestiżowe i co bardzo ważne stanowi silne wsparcie w każdym aspekcie działań. Kierownictwa i Załogi partnerów kultywują podobne wartości – jakość produktów i szacunek dla konsumentów, kontrahentów, dostawców, a także, co podkreślamy dla naszych wypróbowanych pracowników.

Zasadniczym celem naszego aliansu jest budowa silnych fundamentów pod rozwój nowej firmy powstałej w wyniku połączenia Peklimaru i Polonusa. W zamierzeniach znajduje się również podwalina pod budowę silnej polskiej grupy mięsnej na miarę liderów branżowych, a zatem kolejne działania konsolidacyjne.

Niezwykle ważnym aspektem – dodatkową korzyścią jest założenie, że oczekiwany wzrost konkurencyjności jest również szansą na stabilizację zawodową, a nawet rozwój dla załóg obydwu zakładów.

Uznając relacje z naszymi kontrahentami i konsumentami za najważniejsze, chcemy,
aby konsolidacja posłużyła zbudowaniu ciekawszej oferty produktowej i jeszcze bardziejdostosowanej do potrzeb finalnego odbiorcy. Ważnym aspektem jest dalsza poprawa serwisu i dostępności naszych towarów. Marka Peklimar miała zawsze potencjał do tego, aby być marką ogólnopolską. Teraz pojawia się szansa na uwolnienie tego potencjału i zrealizowanie marzeń. Podobnie jest z marką Polonus. Zamierzamy to osiągnąć poprzez ogromną dynamikę i adekwatne do potrzeb zaangażowanie. Liczymy, że w takim towarzystwie będzie zdecydowanie łatwiej.

Aspekty organizacyjne:

  1. W wyniku konsolidacji Peklimaru i Polonusa docelowo powstanie jeden podmiot ZM Peklimar (Zakłady Mięsne Peklimar) z dotychczasowym NIP-em i REGON-em Peklimar Sp. z o.o.
  2. Zarządzającym obydwoma zakładami produkcyjnymi będzie jeden Zarząd i jedna Rada Nadzorcza.
  3. Obowiązywała będzie jedna polityka handlowa i marketingowa.
  4. Jedna będzie również strategia rozwoju dla całej firmy.
  5. W wyniku odrębnych negocjacji i ustaleń nastąpią zmiany w strukturze właścicielskiej.

Założenia strategiczne – perspektywa 1-5 lat:

  1. Uczestnictwo w budowie silnej polskiej grupy - dalsze powiększanie potencjału w ciągu najbliższych lat poprzez połączenia z innymi podmiotami.
  2. Na bazie doświadczeń z przebiegu konsolidacji Peklimar-Polonus wypracowanie możliwie najskuteczniejszego modelu działań dla koncentracji z kolejnymi partnerami.
  3. Budowa silnej marki o znaczeniu ogólnopolskim.
  4. Rozwój eksportu.
  5. Centrum logistyczne dla całej grupy.
  6. Modernizacje zakładów i dostosowywanie do specjalizacji.


tagi: Peklimar , Polonus , konsolidacja , rynek spożywczy ,