Z rynku FMCG

CYKORIA – podsumowanie roku 2014

Wtorek, 24 lutego 2015 Autor: Tomasz Pańczyk,
Rok 2014 był dla CYKORII bardzo dużym wyzwaniem – mówi Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.

- Ogromny wpływ na gospodarkę wywarła sytuacja polityczna. Stosunki pomiędzy Rosją a Zachodem były i nadal są odczuwalne dla przedsiębiorstw a nakładane sankcje miały niemały wpływ na produkcję. Musimy pamiętać, że rynek wschodni jest dla naszych produktów bardzo chłonny a niemożność istnienia dla wschodnich odbiorców jest dla nas bardzo dużym utrudnieniem. Musieliśmy skupić się na sprzedaży krajowej i to dzięki niej rekompensować poniesione straty. Dodatkowym utrudnieniem była przeciągająca się deflacja, która również miała wpływ na osiągnięcia finansowe przedsiębiorstwa. Do niedawna bardzo prężnie działaliśmy na rynku rosyjskim. Mamy tam bardzo wielu odbiorców naszych produktów z przedstawicielstwem włącznie. Nasze produkty trafiają przeważnie na rynek wschodni - Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Estonia, Mongolia, Kazachstan.

Jakie wyniki firma osiągnęła w 2014 roku?


Szczegółowy wynik będziemy znać dopiero za kilka tygodni, jednak wiemy już, że pomimo zawirowań na rynku owocowo-warzywnym, sprzedaż naszych produktów wzrosła o ok.5% w stosunku do roku poprzedniego. Eksport spadł co prawda z 40% do 35%, jednak różnicę nadrobiliśmy zwiększoną sprzedażą krajową. Było to możliwe dzięki nowym partnerom handlowym, z którymi rozpoczęliśmy współpracę w ubiegłym roku. Rozpoczęliśmy szereg inwestycji mających na celu usprawnienie procesów logistycznych w firmie. Powstał nowy, większy magazyn wyrobów gotowych. W 2015 roku będziemy kontynuować rozpoczęte działania i skupiać się na poszerzaniu naszej oferty. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom rynku, planujemy i opracowujemy nowe receptury przypraw, dań obiadowych oraz deserów. W chwili obecnej wypuszczamy na rynek nasz nowy produkt -  cukier puder w 250g torebkach z praktycznym zamknięciem, ułatwiającym przechowywanie produktu. Mamy nadzieję, że w tym przedświątecznym okresie szybko znajdzie swoich zwolenników.

Tylko najlepszej jakości surowiec.

Doskonała jakość, doskonałe receptury. A co znajduje się w środku produktów polskiego producenta z Kujaw?

- Część stosowanych przez nas surowców pochodzi od okolicznych rolników z rejonu Kujaw, lokalnych dostawców owoców i warzyw, z którymi mamy podpisane umowy kontraktacyjne – mówi Jerzy Kurowski. - Są to nasi stali odbiorcy, z którymi wypracowaliśmy już standardy dotyczące jakości i ciągłości dostaw. Dotyczą one zwłaszcza korzenia cykorii, wykorzystywanego przez nas do produkcji kawy zbożowej oraz jabłek, z których produkujemy pyszne, w 100proc. polskie chipsy jabłkowe, także z dodatkiem cynamonu. Pozostałe surowce pozyskujemy od zewnętrznych dostawców, z którymi także współpracujemy na stałych umowach. Najważniejszym kryterium  przy wyborze dostawców  jest jakość  - to właśnie o nią dbamy na każdym etapie naszej produkcji. Zdajemy sobie sprawę z tego, że wysoka jakość surowca w połączeniu z nowoczesnymi technologiami i sprawdzonymi recepturami daje wysoką jakość produktu końcowego.  Wybieramy produkty z najlepszych upraw, część przypraw sprowadzamy z zagranicy. W specjalnym laboratorium selekcjonujemy przyprawy tylko najwyższej jakości. Dopiero surowiec, który przeszedł wszystkie próby zostaje zaakceptowany i trafia do sprzedaży.  

tagi: cykoria , podsumowanie roku , finanse , surowce ,