Auto

Nowy Mercedes-Benz Vito – dynamiczny i komfortowy

Piątek, 05 grudnia 2014 HURT & DETAL Nr 12 (106) / 2014 (Grudzień)
Po dwóch miesiącach od premiery Nowego Mercedes-Benz Vito, mieliśmy przyjemność zapoznania się z możliwościami wersji Vito 114 CDI Mixto. Pierwsze wrażenie? Już po przejechaniu kilku kilometrów zapominamy, że jedziemy samochodem osobowo-dostawczym o długości blisko 5 metrów. Przypomina nam o tym wyłącznie wysoka pozycja za kierownicą i widoczne dachy przejeżdzających obok nas samochodów osobowych.

 


Jazda nowym Vito to prawdziwa przyjemność zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, w ruchu miejskim, jak i na dłuższej trasie. Deska rozdzielcza i przyrządy zaprojektowane zostały w sposób ergonomiczny, wręcz intuicyjny, co powoduje, że czujemy się jak w samochodzie wyższej klasy.

 

Testowany przez nas model Nowego Vito, to wersja 5-miejscowa z dodatkową przestrzenią ładunkową. Najmniejszy spośród dostępnych modeli Vito, ale za to najbardziej uniwersalny, to pojazd wprost stworzony dla rodziny prowadzącej sklep spożywczo-przemysłowy, czy też dla małej, rodzinnej hurtowni. Nowy Vito zapewni bardzo komfortowe podróżowanie podczas wypadów wakacyjnych, a przez resztę roku stanowił będzie silne wsparcie logistyczne w biznesie.

Nowy Vito napędzany jest 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.143 cm3, mocy 136 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Parametry silnika są w zupełności wystarczające nawet do bardzo dynamicznej jazdy i bezproblemowego wyprzedzania innych pojazdów. Pojazd miał 6-biegową, manualną skrzynię biegów, która pracowała bardzo płynnie. Testowany Vito ma bardzo bagate wyposażenie, obejmujące m.in.: ADAPTIVE ESP 9i (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, ABS, ASR, EBV, BAS, TSA), Attention Assist, Cross Wind Assist, czujnik deszczu, drzwi przesuwne z prawej strony, komfortowe fotele kierowcy i pasażera, kanapę 3-osobowa w 2. rzędzie, immobilizer, kierownicę wielofunkcyjną, klimatyzację Tempmatik, elektryczne i podgrzewane lusterka, obręcze kół ze stopów lekkich, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, radio CD AUDIO 10, system prowadnic w przestrzeni pasażerskiej z mechanizmem szybkiego mocowania siedzeń, elektrycznie sterowane szyby, zderzaki i listwy ochronne w kolorze nadwozia.

 

Jeżeli do tego dodamy niski poziom spalania, który wyniósł w naszym teście mieszanym – 7,4l/100km i atrakcyjne okresy międzyprzeglądowe: 40.000 km lub 2 lata – to kupno nowego Mercedes-Benz Vito może okazać się prawdziwym „strzałem w dziesiątkę”. 

Tomasz Pańczyk

 

  

tagi: Mercedes-Benz Vito , auto , handel , autotest ,