Nowości

ZM Henryk Kania rozszerzają linię produktową Maestro

Czwartek, 20 listopada 2014 Autor: Maja Święcka,
Zakłady Mięsne Henryk Kania wprowadzają do oferty nowe produkty wysokiej jakości w ramach linii Maestro. Równocześnie linia Maestro – pozycjonowana w segmencie wędlin mainstream premium – została rozszerzona o nowe kategorie.
Celem wdrożenia nowej odsłony linii Maestro jest wzrost udziałów rynkowych marki Henryk Kania w kategorii wędlin paczkowanych oraz dotarcie do nowej grupy konsumentów, poszukujących produktów mięsnych wysokiej jakości. W dniu 14 listopada Zakłady Mięsne Henryk Kania opublikowały wyniki finansowe po trzech kwartałach 2014 roku – przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 644,3 mln zł, co oznacza wzrost o 57% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł 19,9 mln zł i jest ponad dwukrotnie wyższy niż po trzech kwartałach 2013 roku.
 
W samym III kwartale 2014 roku spółka ZM Henryk Kania odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 243,3 mln zł. Jest to wynik o 49% wyższy niż w III kwartale 2013 roku. Z kolei zysk netto za ten okres wyniósł 8,3 mln zł, co oznacza wzrost o 207% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
 
Zakłady Mięsne Henryk Kania podejmują działania mające na celu umocnienie marki na rynku, między innymi w segmencie wędlin premium. W listopadzie 2014 roku spółka wprowadziła do oferty nową odsłonę popularnej linii Maestro. Obejmuje ona obecnie cztery kategorie produktowe, w skład których wchodzą:
o    Szynka wędzona Maestro o obniżonej zawartości soli,
o    tradycyjna Kiełbasa krakowska Maestro,
o    kruche i chrupiące Kabanosy Extra Suche Maestro,
o    cieszące się dużą popularnością Kabanoski Maestro w siedmiu odmianach smakowych – ZM Henryk Kania oferują najszerszą na rynku linię smakową.
 
Wszystkie wyroby wchodzące w skład linii Maestro – która zyskała nową szatę graficzną – są produkowane z najwyższej jakości mięsa wieprzowego. Charakteryzują się też wysoką mięsnością (w przypadku Kiełbasy krakowskiej Maestro bezkonkurencyjną na polskim rynku – do wyprodukowania 100 g gotowego produktu wykorzystywanych jest aż 146 g mięsa wieprzowego), a także eleganckimi opakowaniami utrzymującymi optymalną świeżość produktu.
Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.
 
„Rynek żywności luksusowej rośnie – w skali roku – o 10% szybciej niż rynek spożywczy ogółem. Coraz więcej Polaków jest gotowych wydawać więcej na zakup produktów dobrej jakości. Tendencja ta znajduje odzwierciedlenie także w wynikach sprzedaży wędlin premium, które w ostatnich kwartałach dynamicznie wzrastają. Jesteśmy świadkami zmian wzorców i świadomości konsumentów – klienci czytają etykiety, analizują skład produktów i przy wyborze towarów coraz częściej kierują się jakością, która zyskuje pierwszeństwo nad ceną. Zakłady Mięsne Henryk Kania odpowiadają na potrzeby rynku, wprowadzając do oferty nowe produkty mięsne wysokiej jakości. Rozszerzona linia Maestro wypełnia niszę produktową w segmencie mainstream premium dla kategorii wędlin paczkowanych: kabanosów, szynek i kiełbas. Jesteśmy przekonani, że powiększenie oferty o produkty charakteryzujące się doskonałą jakością, a równocześnie niewygórowaną ceną, przyczyni się zarówno do wzrostu udziałów rynkowych oraz rozpoznawalności marki Henryk Kania, jak i utrzymania pozytywnych wyników finansowych w kolejnych kwartałach” – powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania.
 
Według danych GFK, w trzecim kwartale 2014 roku wędliny produkowane przez ZM Henryk Kania trafiły – przynajmniej raz w ciągu wspomnianego okresu – do ponad 23% polskich gospodarstw domowych (oznacza to ok. 3,1 mln gospodarstw). W tym okresie marka przyciągnęła o prawie 1/3 nabywców więcej niż w poprzednim kwartale.
 
ZM Henryk Kania odnotowują też regularny wzrost udziału wolumenowego w kategorii wędlin paczkowanych. Wśród nich szczególnie wyróżniają się kabanosy – obecnie prawie 16% dostępnych na rynku kabanosów paczkowanych produkowanych jest przez ZM Henryk Kania. Wyraźnie widoczne tendencje wśród konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, pozwalają stwierdzić, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę. Stanowi to pozytywny prognostyk dla ZM Henryk Kania, które stale rozszerzają i dostosowują portfolio produktów paczkowanych do trendów panujących na rynku.
 
W 2013 roku wartość polskiego rynku mięs i wędlin przekroczyła poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na produkty mięsne.
 
Największy udział w rynku wędlin mają kiełbasy (28%) oraz szynki (19%). Co istotne, w kolejnych kwartałach stale rośnie popularność wędlin paczkowanych – stanowią one obecnie ponad 1/3 wędlin kupowanych przez gospodarstwa domowe.
 
W październiku 2014 roku spółka ZM Henryk Kania wprowadziła nową strukturę wewnętrzną opartą na podziałach kompetencyjnych w ramach zarządu. Stanowisko prezesa objął dotychczasowy wiceprezes ds. finansowych Grzegorz Minczanowski. Dotychczasowy prezes – Henryk Kania, twórca sukcesu nowoczesnej i dynamicznie rozwijającej się firmy – jako doradca nowo powołanego zarządu skoncentruje się na budowaniu długoterminowej strategii oraz relacjach z kluczowymi partnerami. Zmiany w zarządzie ZM Henryk Kania są efektem ponad rocznych prac związanych z profesjonalizacją struktur wewnętrznych i podziałem obszarów kompetencyjnych.

tagi: ZM Henryk Kania , linia produktowa , Maestro , zakład mięsny , wędlina , kabanos , kabanosy ,