Wywiady

Hochland firmą odpowiedzialną społecznie

Środa, 12 listopada 2014 HURT & DETAL Nr 11 (105) / 2014 (Listopad)
O Społecznej Odpowiedzialności Biznesu opowiada Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska w rozmowie z Mają Święcką.
Jaka jest rola Społecznej Odpowiedzialności Biznesu?

Odpowiedzialny biznes jako strategia zarządzania i rozwoju firmy pozwala osiągnąć długofalowe korzyści biznesowe i jest impulsem do innowacyjnych rozwiązań. Stąd warto skupić się na obszarach przyjmowania zrównoważonych rozwiązań i działań rynkowych, takich jak np. strategiczne relacje, czy wsparcie w przygotowaniu oferty sprzedażowej. Value drivers to przede wszystkim innowacje rynkowe, motywacje pracowników i redukcja kosztów.

Czy Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to obecnie szybko rozwijający się trend?

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to trend, który bardzo dynamicznie wchodzi w ostatnich latach na rynek i dla wielu firm stanowi doskonały element budowania strategii, która przynosi wymierne efekty i buduje pozytywny wizerunek zaangażowania społecznego. Nasza firma aktywnie wspiera promocję zdrowego żywienia wśród dzieci w wieku szkolnym. Niedawno wystartowała kolejna edycja programu „Moje dziecko idzie do szkoły”. Równolegle prowadzimy kampanię edukacyjną „Na litr mleka czasu szkoda, 4 plastry to wygoda”.

Jaki jest zakres prowadzonych działań?

Akcja „Moje dziecko idzie do szkoły” jest skierowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a także ich rodziców i opiekunów. Pomysłodawcy programu chcą podnosić poziom wiedzy rodziców i opiekunów na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia wśród dzieci, jak i kształtować prozdrowotne nawyki żywieniowe. Odpowiednie spożycie nabiału jest szczególnie istotne wśród dzieci w wieku szkolnym. Jako lider rynkowy i firma odpowiedzialna społecznie, chcemy aktywnie promować zdrowe nawyki żywieniowe. Dlatego z chęcią angażujemy się w różne inicjatywy czy akcje, które w przystępny sposób edukują rodziców, jak i dzieci z zakresu zdrowego odżywiania. Z kolei kampania edukacyjna „Na litr mleka czasu szkoda, 4 plastry to wygoda” ma na celu promocję serów żółtych jako nie tylko smacznego, ale i zdrowego składnika codziennej diety dzieci. Chcemy też zwrócić uwagę na zwiększenie udziału serów podpuszczkowych bogatych w naturalny wapń w diecie dzieci. Kampania pokazuje, jak w sprawny, ale i zabawny sposób można przygotować z dzieckiem kanapki.

Czy prowadzą Państwo także inne działania?

Z rozpoczęciem nowego roku szkolnego w ramach programu SERdeczny dla dzieci kontynuujemy także akcję polegającą na zakupie wyprawek dla pierwszoklasistów ze szkół podstawowych z okolic zakładów produkcyjnych firmy. Do szkół trafiły m.in. przybory szkolne. Chcemy nadal rozszerzać aktywności skierowane do uczniów, szczególnie w zakresie edukacji zdrowego odżywiania.

Na ile ważna jest edukacja?

Nadszedł czas dla firm odpowiedzialnych społecznie, które opracowują i wdrażają programy mające na celu ułatwienie świadomych wyborów podejmowanych w oparciu o rzetelną informację. Ważne jest, aby taką edukację wprowadzać już na poziomie szkół podstawowych.

Czy warto wspierać aktywne spędzanie czasu?

Zdrowie w znacznej mierze uzależnione jest od dobrze zbilansowanej diety, ale także od aktywności fizycznej. Dlatego warto promować zależności jakie istnieją pomiędzy dietą, aktywnością fizyczną a zdrowiem. „Aktywne życie smakuje lepiej!" – tak brzmiało hasło przewodnie tegorocznego II Hochland Półmaratonu Doliną Samy, który odbył się we wrześniu w Kaźmierzu. Wydarzenie składało się z dwóch biegów – na 21 i na 10 km. Malownicza trasa – przez ogromną większość dystansu przebiega przez tereny leśne i motywująco wpływała na maratończyków. Hochland Półmaraton Doliną Samy już na stałe wpisał się w kalendarz imprez sportowych, a Hochland będzie co roku wspierać to wydarzenie i w nim uczestniczyć. Aktywność fizyczną można często łączyć z celem charytatywnym. Dobrym przykładem może być wrześniowy bieg charytatywny Business Run, w którym swój udział miała także firma Hochland Polska. Cel był szczytny – zebrać pieniądze na protezy dla niepełnosprawnych.
Wspieranie aktywnego sposobu spędzania czasu dynamicznie rozwija świadomość społeczną, co znajduje odzwierciedlenie w większej innowacyjności i strategicznym sposobie wdrażania idei Społecznej Odpowiedzialności.

Dziękuję za rozmowę.

tagi: Hochland , ser , sery , Jacek Wyrzykiewicz ,