Wywiady

Trzy pytania do...

Środa, 15 października 2014 HURT & DETAL Nr 10 (104) / 2014 (Październik)
Zofii Mirskiej, Junior Category Manager VARTA w Spectrum Brands – VARTA kieruje Maja Święcka.



Na rynku baterii czeka nas duże wydarzenie, wprowadzacie baterie po relaunchu, jeszcze bardziej wydajne, w przyjaznych opakowaniach, które otrzymają mocne wsparcie sprzedażowe. Jakie to będą działania?

Relaunch baterii alkalicznych, cynkowo-węglowych i litowych jest rzeczywiście ważnym kamieniem milowym w ponad 125-letniej historii VARTA. Poza ulepszeniem wydajności, oferuje on nowe blistry z bardziej wyraźną strukturą informacji na opakowaniu, by klienci mogli jeszcze szybciej dopasować właściwą baterię do konkretnego urządzenia. W ramach wsparcia sprzedaży rozpoczęliśmy kampanię reklamową w prasie konsumenckiej i handlowej, wykorzystujemy także media społecznościowe. Na sezon świąteczny planujemy sprzedaż dedykowanych stojaków z wyraźnym oznakowaniem, że zawierają nowe, ulepszone baterie. W planach są także dodatkowe ogólnokrajowe działania promocyjne.

Końcówka roku to gorący okres dla baterii, ich sprzedaż w tym czasie osiąga doskonałe rezultaty, jakie promocje i pakiety promocyjne szykujecie zarówno dla hurtu, jak i dla detalu?

Na początku kwartału ruszają dwie promocje – pierwsza, w której za osiągnięcie progu sprzedaży nagradzamy detalistów atrakcyjnymi gadżetami oraz druga, przeznaczona dla hurtu, promująca konkretny asortyment. Dodatkowo jak co roku, na sezon jesień-zima przygotowaliśmy ciekawe pakiety bateryjne i akumulatorowe z nagrodami.

Ekspozycja baterii powinna być skoncentrowana w strefie przykasowej, jak je właściwie wyeksponować, by ich rotacja była jak największa?

 Ekspozycja przykasowa powinna być widoczna, przyciągać wzrok klienta. Należy pamiętać, że powinna sprawiać wrażenie obfitości – klient musi mieć możliwość wyboru. VARTA pomaga w odpowiednim wyeksponowaniu baterii – oferujemy różnorodne stojaki, dostosowane do miejsca sprzedaży. Baterie najczęściej kupowane są spontanicznie, przy okazji innych zakupów. Konsument dokonując zakupu przy kasie często nie zwraca uwagi na ich rodzaj, dlatego warto eksponować tu droższe baterie alkaliczne. Zalecamy umieszczenie przy kasie regularnych opakowań – blistrów 4 szt. AA oraz AAA.

 

tagi: Varta , baterie , Spectrum Brands , Zofia Mirska ,