Z rynku FMCG

Kącik maluszka

Piątek, 12 września 2014 HURT & DETAL Nr 9 (103) / 2014 (Wrzesień)
W każdej z kategorii obejmującej produkty dla dzieci liczą się wysoka jakość, wartości dodane i innowacje. Mały klient jest jednym z najbardziej wymagających.
Producenci prześcigają się w urozmaicaniu oferty i udoskonalaniu receptury poszczególnych produktów. Gerber, Bebiko, HiPP, BoboVita, NAN Pro – to marki wymieniane przez detalistów jako najlepiej rotujące i niezbędne na półce dla najmłodszych.

W sklepie Groszek w Szydłowcu, jak przyznaje właścicielka Justyna Kaminik – wśród kaszek, mamy dla najmłodszych dzieci najchętniej wybierają markę BoboVita, podobnie jest w kategorii mleka dla maluszków. Gerber – w segmencie dań w słoiczkach. „Marka HiPP – to uzupełnienie półki, skierowane do świadomych mam szukających produktów z półki premium” – dodaje detalistka.

W Markecie u Wieczorków w miejscowości Górki wśród mleka prym wiedzie Bebiko, wśród kaszek BoboVita i NAN Pro, jeżeli chodzi o mini obiadki w słoiczkach – marka Gerber. „Wśród smaków mamy najczęściej wybierają bananowe i truskawkowe, wśród kleików – ryżowe częściej niż kukurydziane, wśród produktów w słoiczkach deserki przeważają nad produktami o charakterze obiadowym” – zgodnie przyznają Agnieszka Dekarczyk i Iwona Budzyńska, które same są mamami.

Dla tych trochę większych

W przypadku produktów spożywczych dla niemowląt – jeżeli rodzic znajdzie asortyment, który dziecko toleruje – rzadko zmienia go na inny. Im starsze dziecko tym większa skłonność do eksperymentowania w celu kształtowania smaków.

„Jeżeli śniadanie dla starszego dziecka – to tylko ulubione płatki z mlekiem” – mówi Justyna Kaminik. W sklepie w Szydłowcu królują płatki kukurydziane Nestlé Corn Flakes oraz marki Lubella. Drugie miejsce zajmują smaki czekoladowe i kakaowe – kulki i muszelki – Mlekołaki, Nesquik, Chocapic. Podobnie jest w Markecie u Wieczorków. „Płatki kukurydziane i czekoladowe kulki – czyli Lubella i Nestlé – to asortyment obowiązkowy” – dodaje Iwona Budzyńska ze sklepu w miejscowości Górki. W koszyku śniadaniowym dla dziecka często jest także mleko Łaciate Junior. „Marka Łaciate ma w swojej ofercie także mleko czekoladowe, które obok kakao na zimno Danonki sprzedaje się bardzo dobrze” – podpowiada Agnieszka Dekarczyk.

„Jak soczki to najlepiej te z korkiem niekapkiem, dobrze rotują także te w kartoniku z rurką – to idealne produkty do przedszkola czy na spacer. Kubuś, Tymbark, Leon, Pysio – te soki są najczęściej kupowane dla najmłodszych. Wśród napojów i wód prym wiedzie Kubuś Waterrr, Kubuś Play oraz Jupik” – dodaje Iwona Budzyńska.

Samodzielne wybory najmłodszych

Dziecko w sklepie potrafi być niezwykle przekonującym klientem. Kiedy nasza pociecha na coś się uprze – mama czy tata nie mają wyboru. Muszą kupić ulubiony produkt, w przeciwnym razie przed kasą może być odegrana scena mająca ogromną siłę perswazji.

„W naszym sklepie najbardziej poszukiwanym produktem przez dzieci w wieku 4-6 lat jest Jajko Kinder Niespodzianka. To produkt, który zawsze musi być na półce. Dzieci uwielbiają strefę przykasową, gdzie mamy nawet produkty w formie zabawek” – dodaje pani Kaminik.

Mamy bardzo chętnie kupują w sklepie nowości, dużo czasu spędzają przy półkach, czytają etykiety. „Jeżeli jest coś nowego na rynku – w naszym sklepie pojawi się z pewnością. Pomaga nam w tym Hurt & Detal” – mówi pani Justyna z Szydłowca.

Hitem wśród najmłodszych, bez którego nie opuszczą Marketu u Wieczorków są Petitki Lubisie. „Dzieciaki je wprost uwielbiają” – mówi z uśmiechem pani Agnieszka. Poza tym, jak dodaje pani Iwona nigdy nie może zabraknąć lizaków Chupa Chups, Jajka Kinder Niespodzianka czy gum Mamba oraz żelków Haribo bądź Śmiejżelków. „Mamy też fajny produkt, który w naszym sklepie stał się hitem – paluszki z kremem orzechowym z zabawką – Chipita Fineti Dips & Sticks. Moje dzieci je uwielbiają” – dodaje pani Budzyńska.
Pamiętajmy, że dziecko – to bardzo wymagający klient. Produkt musi być nie tylko smaczny, ale również mieć atrakcyjne opakowanie. Wygoda, smak, przyjemność – tego szukają dzieci. Jakość, zaufany producent i przystępna cena – to wymagania rodziców. Na szczęście – są do pogodzenia.

Monika Dawiec

tagi: dziecko , malec , Monika Dawiec ,