Wywiady

Preferencje smakowe Polaków

Wtorek, 12 sierpnia 2014 HURT & DETAL Nr 8 (102) / 2014 (Sierpień)
„W najbliższym czasie planujemy wprowadzenie zupełnie nowych produktów, w zupełnie innym podejściu w sektorze wędlin” – mówi Jacek Ziąbski, Dyrektor Marketingu Olewnik. W rozmowie z Moniką Dawiec opowiada o preferencjach smakowych Polaków, wysokiej jakości marki Olewnik oraz recepturze nowych produktów.
Jakie wędliny preferują Polacy? Czy produkty takie jak Perfekcyjna Sucha Krakowska są częściej wybierane niż tradycyjne wędliny?

W przypadku mięs, Polacy wybierają na ogół to, co dobre i polskie. Statystycznie konsument znacznie częściej sięga jeszcze po tradycyjne wędliny, jednak produkty suche, takie jak Perfekcyjna Sucha Krakowska stają się coraz popularniejsze. Taka tendencja wynika głównie z faktu, że przykładamy coraz większą uwagę do tego, co jemy; wracamy do smaków z dzieciństwa, do tego, co sprawdzone i pyszne. Produkty suche zaczynają dominować na sklepowych półkach, ponieważ świetnie sprawdzają się nie tylko w roli tradycyjnych wędlin na kanapkach, ale także jako pożywne przekąski w pracy, w szkole czy na wyjeździe.

Jak konsumenci reagują na nowości na rynku wędlin?

Rynek wędlin nie jest rynkiem zamkniętym na nowości. Polacy lubią szukać nowych smaków, urozmaicać potrawy i próbować nowych rzeczy. Pozostawia to producentom dużo możliwości w tworzeniu nowych receptur i produktów. My także staramy się odpowiadać na zapotrzebowanie rynku, wprowadzając nowe smaki, ulepszając receptury wędlin już obecnych na sklepowych półkach. Znając rynek i preferencje konsumentów na bieżąco tworzymy nowe linie produktów trafiających w podniebienia Polaków. W najbliższym czasie planujemy wprowadzenie zupełnie nowych produktów, w zupełnie innym podejściu w sektorze wędlin. Spodziewamy się, że zostanie on ciepło przyjęty obok naszego dotychczasowego asortymentu.

Który produkt był hitem ostatniego kwartału?

W minionym kwartale dużą popularnością cieszyła się Perfekcyjna Sucha Krakowska. Była ona wsparta silnymi działaniami promocyjnymi. Od dłuższego czasu obserwujemy wyraźny wzrost w segmencie produktów suchych, po które Polacy częściej sięgają w sezonie letnim. Większe zainteresowanie było widać wyraźnie po wzroście liczby zamówień, zainteresowania odbiorców, a także w procesie produkcji. Przewidujemy, że taka tendencja utrzyma się do końca roku.

Powoli kończy się sezon letni. Jakie produkty Polacy chętniej wybierają jesienią? Czy gusta i tendencje konsumentów  zmieniają się  w zależności od pory roku?

Zdecydowanie tak. Latem większą popularnością cieszą się wędliny suche, które stanowią doskonałą przekąskę podczas wyjazdów. Łatwiej je przewozić i przechowywać. W dodatku zachowują one świeżość i smak na dłużej niż tradycyjne wędliny, a przy tym nie zmieniają smaku pieczywa.

Czym wyróżniają się produkty marki Olewnik na tle konkurencji?

Przede wszystkim jakością i doskonałym smakiem. Dzięki najlepszemu mięsu i prawdziwej pasji przyrządzania, konsumenci mają pewność, że wybierają to, co najlepsze. Nasze sztandarowe produkty, takie jak Perfekcyjna Sucha Krakowska przygotowujemy z doskonałej jakości mięsa, które w połączeniu z idealnie dobranymi przyprawami i ziołami, tworzą niepowtarzalne smaki, doceniane przez całe pokolenia. Nasze produkty nie zawierają sztucznych barwników, fosforanów czy glutaminianu, przez co są tak często wybierane przez konsumentów.

Polacy kochają tradycyjne smaki. Jak opracowywane są receptury nowych produktów?

Nowych receptur szukamy w naszej pamięci, tak by tworzone przez nas produkty jak najbardziej przypominały te tradycyjne, domowe smaki. Następny krok to dobranie odpowiednich przypraw i specjalnej metody pieczenia, wędzenia i suszenia. Każdy element procesu produkcji został doprowadzony do perfekcji.

Dziękuję za rozmowę.

Monika Dawiec

tagi: Jacek Ziąbski , Olewnik , wędliny , nowości ,