Wiadomości

BLACK Energy Drink nie zwalnia tempa rozwoju

Piątek, 01 sierpnia 2014 Autor: Maja Święcka,
BLACK Energy Drink – napój energetyczny z portfolio FoodCare – kolejny raz zdystansował konkurencję. Z udziałami na poziomie niemal 17 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk, marka utrzymuje pozycję lidera rynku napojów energetycznych w Polsce i sukcesywnie powiększa przewagę nad kolejnymi brandami. Co więcej, na najbliższe tygodnie zaplanowano letnią ofensywę BLACK Energy Drink, podczas której zostaną zaprezentowane nowości produktowe: BLACK Vitamin Drink, BLACK Wild Orange oraz odmieniony BLACK SEX Energy.
BLACK Energy Drink jest od kilkudziesięciu miesięcy niezmiennie najchętniej kupowanym napojem energetycznym w Polsce. Z udziałami na poziomie niemal 17 proc. (16,8 proc.) w ujęciu ilościowym w sztukach, BLACK jest zdecydowanym numerem 1, wyprzedzając najbliższych konkurentów o 7,7 i 6,3 punktu procentowego.
 
Co szczególnie istotne, na początku tegorocznego sezonu letniego – w najważniejszym okresie sprzedażowym napojów – BLACK jeszcze wyraźniej zdystansował konkurentów niż w zestawieniu rocznym. W maju udziały marki wyniosły niemal 20 proc. (19,7 proc.), czyli o 11,1 i 9,9 punktu procentowego więcej w porównaniu do najbliższych konkurentów. Z kolei, w czerwcu udziały ukształtowały się na poziomie 18,2 proc. – tym samym BLACK wyprzedził bezpośrednich rywali o 8,3 i 7,9 punktu procentowego.
 
– Osiągane przez nas rezultaty już kolejny raz dowodzą, iż innowacyjna strategia, którą obraliśmy kilka lat temu była prawidłowym wyborem. Sukcesywnie powiększamy przewagę nad najbliższymi konkurentami. Zbudowaliśmy markę pożądaną przez konsumentów, która jest rozpoznawalna zarówno w kraju, jak i za granicą. Jednak nie zamierzamy na tym poprzestać. Na najbliższe tygodnie zaplanowaliśmy ofensywę produktową. Wykorzystując pozycję marki oraz jej potencjał zamierzamy rozszerzyć portfolio o wyjątkowe produkty, niespotykane dotąd na polskim rynku. Pozycja lidera zobowiązuje – powiedział Wiesław Włodarski, Prezes firmy FoodCare.
 
Warto zaznaczyć, że w ostatnich dwunastu miesiącach BLACK Energy Drink zanotował również istotny wzrost udziałów rynkowych w ujęciu wartościowym. Posiadając niemal 16 proc. (15,8 proc.) rynku, BLACK zmniejszył dystans do bezpośredniego konkurenta z 6,3 proc. przed rokiem do 3,9 proc. obecnie. Jednocześnie, spośród trzech brandów z najwyższymi udziałami rynkowymi w kategorii, BLACK uzyskał zdecydowanie najwyższą dynamikę wzrostu pod tym względem. Sprzedaż BLACK wzrosła w ciągu ostatniego roku o blisko 30 proc. w ujęciu wartościowym, czyli o 20 i 31 punktów procentowych więcej od najbliższych konkurentów.
 
W okresie od lipca 2013 r. do czerwca 2014 r. napój promowany przez Mike’a Tysona osiągnął najwyższe średnie wyniki sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym.
 
Udziały w kanale tradycyjnym wyniosły 18,6 proc. pod względem ilościowym w sztukach, natomiast w kanale nowoczesnym ukształtowały się na poziomie 14,5 proc. Ponadto, w dużych międzynarodowych sieciach handlowych BLACK zanotował 35 proc. wzrost sprzedaży nokautując konkurencyjne brandy.
 
Rynek napojów energetycznych w Polsce wart jest obecnie 818 mln zł. W ostatnich dwunastu miesiącach na krajowym rynku sprzedano ponad 311 mln puszek i butelek energetyków, co stanowiło ponad 120 mln litrów. W ujęciu wartościowym rynek zanotował wzrost o 6,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Natomiast w ujęciu ilościowym w sztukach ten wzrost był jeszcze większy i wyniósł 10 proc.
 
Firma FoodCare, która z markami BLACK Energy Drink, N’GINE i BLOW, jest największym producentem napojów energetycznych w Polsce nie zwalnia tempa. W najbliższych tygodniach zaprezentowane zostaną nowości produktowe, które rozszerzą portfolio brandu BLACK. Wśród nich znajdą się BLACK Vitamin Drink – nowy wariant napoju funkcjonalnego bez dodatku tauryny, dodający energii dzięki witaminom i naturalnej kofeinie, BLACK Wild Orange – pierwszy na polskim rynku napój energetyczny o smaku dzikiej pomarańczy oraz dostępny już na rynku BLACK SEX Energy w zupełnie nowej odsłonie.

tagi: BLACK , Energy Drink , energetyk , napój , FoodCare ,