Wiadomości

Rozmowa z Markiem Skrętnym, Dyrektorem ds. Marketingu w Browarze Amber

Wtorek, 15 kwietnia 2014
O jubileuszu działalności, sukcesach oraz o planach na przyszłość opowiada Marek Skrętny, Dyrektor ds. Marketingu w Browarze Amber.

Rok 2014 jest dla Browaru Amber niezwykle istotny – to jubileusz 20-lecia działalności. Jakie były przełomowe momenty dla Państwa firmy?

Dokładnie dwadzieścia lat temu o tej porze roku, trwały prace budowlane w miejscu gdzie teraz mieści się Browar Amber. Pierwsza warka piwa została uwarzona dokładnie 24 listopada 1994 roku, było to piwo Amber Green. Okazuje się, że dwadzieścia lat nieprzerwanej działalności małego browaru w Polsce to wynik bardzo dobry. Szczególnie ostatnich dwadzieścia lat, kiedy na rynku mieliśmy do czynienia z licznymi zmianami. Właścicieli zmieniła spora część browarów i marek piwnych, sporo browarów bezpowrotnie zostało zamkniętych, jeszcze inne wznowiły działalność pod innym szyldem. Jednym z przełomowych momentów w okresie naszej działalności było wprowadzenie w 2003 roku do naszej oferty piwa Koźlak. To ciemne piwo w unikalnej butelce z dekoracją bezpośrednio na szkle, do tej pory stanowi spory wyróżnik na tle konkurencji. Drugim piwem, które zmieniło rynek polskich piw z browarów regionalnych to piwo Żywe, które wprowadziliśmy na rynek dokładnie dziesięć lat temu. To pierwsze polskie piwo posiadające rekomendację organizacji Slow Food oraz zapoczątkowało trend popularności piw niepasteryzowanych w Polsce.

Proszę opowiedzieć o początkach działalności oraz o tym, jaką obecnie pozycją może poszczycić się Browar Amber.

Początki Browaru Amber były bardzo skromne. Browar powstał od podstaw jako efekt pasji i zamiłowania właścicieli – Państwa Danuty i Andrzeja Przybyło, którzy do dziś sprawują zarząd nad firmą. Czasy nie były korzystne dla polskiego browarnictwa regionalnego, lata dziewięćdziesiąte zdecydowanie należały do dużych koncernów i międzynarodowych marek piwnych. Dzięki spójnej strategii rozwoju i konsekwencji, Browar Amber nie tylko przetrwał ten okres, ale też stał się jednym z największych niezależnych browarów w Polsce pozostając cały czas w rękach właścicieli. Na koncie mamy liczne nagrody i wyróżnienia dla naszych produktów. Naszym sukcesem jest również fakt, iż duża część naszej załogi pracuje w browarze od początku jego istnienia i wspólnie w tym roku będziemy świętować dwudziestą rocznicę pracy.

Które z Waszych piw cieszą się największym zainteresowaniem wśród konsumentów?

Wśród piw, które cieszą się największym zainteresowaniem znajduje się nasz flagowy produkt piwo Żywe. W ostatnich latach na znaczeniu zyskał też Pszeniczniak i Amber chmielowy.

Czy planujecie wprowadzić w tym roku na rynek nowości produktowe? Jakie macie plany rozwojowe na najbliższy okres?

Najważniejszym celem jest dla nas zawsze utrzymywanie najwyższej jakości naszych piw. Skupiamy się na tym, aby serwować konsumentom najwyższą jakość zaczerpniętą z polskich tradycji browarniczych. Ta strategia jest coraz częściej doceniania. W bieżącym sezonie zamierzamy wprowadzić na rynek kolejną limitowaną edycję piwa Amber Czarny Bez, które powstaje z dodatkiem naturalnego kwiatu Czarnego Bzu. Poczekać musimy jednak na zbiory kwiatostanu, które odbędą się prawdopodobnie w połowie czerwca.

Dla Browaru Amber ważną częścią działalności jest eksport – na jakich rynkach zagranicznych jesteście obecnie i z jakimi produktami?

Eksport naszych piw jest ciekawym uzupełnieniem sprzedaży na rynku krajowym. W chwili obecnej eksportujemy do Stanów Zjednoczonych, Skandynawii, Australii i krajów Europy Zachodniej. Największą popularnością cieszą się piwa Koźlak, Grand Imperial Porter, Amber chmielowy, Złote Lwy. Z roku na rok ten trend nabiera rozpędu, dla nas jednak cały czas pozostaje najważniejszy rynek lokalny i w tym obrębie staramy się dbać jak najlepiej o miłośników piwa.

Dziękuję za rozmowę.
Maja Święcka

tagi: browar amber , skrętny , piwo , browar ,