Technika w handlu

TakeTask – aplikacja do zadań specjalnych

Poniedziałek, 16 grudnia 2013 Autor: Monika Dawiec,
Na polskim rynku coraz prężniej działa nowa, darmowa aplikacja TakeTask przeznaczona na urządzenia mobilne. Łączy ona firmy bezpośrednio z konsumentami, przynosząc korzyści obu stronom. Przedsiębiorstwom umożliwia szybkie i efektywne zebranie danych z konkretnych lokalizacji w całej Polsce i przeprowadzenie rzetelnych badań konsumenckich, natomiast użytkownikom oferuje dodatkowy zarobek.

Aplikacja TakeTask działa na zasadzie Crowdsourcingu, czyli zlecania zadań szerokiej grupie osób. Ich wykonaniem może zająć się każdy pełnoletni użytkownik smartfona z systemem operacyjnym Android, choć trwają już prace nad wersjami na systemy iOS i Windows Mobile. Po pierwszych trzech miesiącach z aplikacji korzysta już prawie 5000 użytkowników, tzw. Agentów TakeTask, a ich ilość stale rośnie.

TakeTask ma zastosowanie w najróżniejszych branżach, jednak szczególnie dużą wartość przynosi podmiotom z branży handlowej. Zlecenia najczęściej dotyczą monitoringu cen, ekspozycji towarów na półkach, dostępności promocji, kontroli wystaw sklepowych czy badania konkurencji. Niezwykle ważne są także zadania kreatywne oraz badania opinii. Ponadto, Agenci mogą wcielać się w tajemniczych klientów, monitorować jakość usług, badać reklamy zewnętrzne i natężenie ruchu, testować gry, strony www czy aplikacje mobilne, a także brać udział w akcjach w przestrzeni miejskiej, takich jak flashmoby czy wydarzenia organizowane przez firmy. Ciekawym zastosowaniem jest tzw. „mapowanie obszarów” – Agenci raportują w swojej okolicy konkretne punkty poszukiwane przez firmę, np. sklepy w pobliżu wyznaczonych lokalizacji czy kawiarnie z określonym rodzajem ekspresów do kawy.

tagi: Take Task, aplikacja, dane, lokalizacja,